Dagje Parijs

13 oktober 2015 - Parijs, Frankrijk

Vandaag hadden we besloten om een dagje Parijs in te gaan.
Dit keer wel met wat andere bezienswaardigheden.
Natuurlijk moesten we wel de Notre Dame in, omhoog de toren in was niet te doen door de enorme wachtrij, en de crypte was helaas gesloten. Dan maar rustig door de Notre Dame heen lopen, en even een kaarsje branden bij Maria.

Dan door naar de "Mémorial des martyrs de la Déportation", een monument achter de Notre Dame, voor de Joodse oorlogsslachtoffers die vanuit Parijs naar de kampen zijn gebracht.
Maar helaas deze was dicht voor een groep kunstenaars! Donderdag weer proberen.

Dan maar besloten om naar "Pere Lachaise" te gaan, de grootste begraafplaats van Parijs. Hier liggen de grote namen van bekende fransen, zoals Edith Piaf.
We hadden ons beide bekeken op de grote, het is gewoon een stad opzich zo groot.
En Edith lag helemaal achteraan, dus dit was een aardig loopje. Maar het was de moeite waard! Ons respect ervoor.
Na Piaf, via de buitenring naar de uitgang gelopen. Dit was een goede zet! Want sjeez, we werden beiden even stil. Hier stonden opeens onwijs mooie en respectvolle monumenten voor gevallen soldaten, joodse slachtoffers en nog veel meer.
Hier kunnen de Nederlandse begraafplaatsen nog wat van leren, voor zo een mooi en persoonlijk monument! Daar kan je op je gemak en in alle rust je respect tonen, aan allen die zijn gevallen voor niets!

Na deze indrukwekkende plaats, besloten wij om maar weer rustig terug te keren naar de drukte van Disney. Donderdag onze laatste dag en dan ook nog door Parijs struinen.